:szatkus Ameryki nie odkryli raczej. Spodziewałem się czegoś więcej, jak np. wykorzystanie compute shaders, parallelizm itd. Coś takiego od dawna jest np. na Androidzie. Masz tam dwa backendy, software'owe UI ( nie jestem pewien, czy w ogóle wspierane jeszcze, bo w Andku od jakiegoś czasu nie siedzę ) zwykło być renderowane z wykorzystaniem SKIA, ale od dawna biega tam hardware'owe UI, które wszystko pcha do GPU, tworzy display-listę tego co widać i rysuje wszystko z wykorzystaniem GL. Do niedawna niektóre rzeczy jak np. paths były rysowane software'owo, ale i to się zmieniło. W przeglądarkach z kolei to inna bajka, bo wydajność przeglądarek nie była nigdy czymś kluczowym. Jak dało się używać, to było "good enough". Większym problemem przeglądarek niż wydajność jest zarządzanie pamięcią CPU i GPU oraz innymi zasobami. Jak pisałem backend do HWUI ( jedna z wersji proof of concept ), to właśnie podstawowym problemem było to, że nie wiadomo było, co aplikacja będzie chciała narysować. Trudno było przewidzieć pewne rzeczy, jeśli UI było dynamiczne. Wówczas trzeba było balansować między pamięcią a wydajnością i zawsze coś trzeba było poświęcić