:arabek DX12 wspomniałem w kontekście XBoxOne. Poza tym DX12 i Vulkan to praktycznie to samo jeśli chodzi o kontrolę. I tu i tu driver jest cienką warstwą a mamy kontrolę nad wszystkim -
synchronizacją, zasobami, pamięcią itd. Pracuję głównie z Vulkanem, ale DX12 nie jest mi obcy. Poza tym DX12 jest portowalny w ekosystemie MS - inna sprawa, że to dosyć wąski ekosystem
Poza tym XOne nie wspiera Vulkana ( choć Windows tak ). Natomiast Nintendo Switch jest pionierem w świecie konsol i Vulkan na pokładzie już jest. Jakiś czas temu czytałem ( choć to raczej w kategorii plotek ), że kolejne Playstation też będzie wspierało Vulkan ( nie mogę odszukać źródła. A Vulkan mam w sygnaturce, bo jakby nie patrzeć jesteśmy częścią Khronos Group i sporo pomysłów wyszło od nas ( np. te paskudne render passy
).